לזכר הנגיד: 15 אברכים סיימו ש"ס ב- 3 ימים

נתי קאליש No Comments on לזכר הנגיד: 15 אברכים סיימו ש"ס ב- 3 ימים

מעמד חסר תקדים של סיום הש"ס לזכר הנגיד ר' צבי יהודה שמידט. 15 אברכים סיימו את כל הש"ס בעל פה תוך שלושה ימים בלבד

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הכל החל כאשר 'איחוד מוסדות גור' ביקשו לכבד את התורם יקר רבי צבי יהודה שמידט ז"ל, והחליטו לערוך סיום הש"ס 'מזומנים' לזכרו.

התוכנית היתה לגייס כמה מהכוללים של החסידות, לחלק את דפי הש"ס בין האברכים, ולסיימו בתוך ימים ספורים עד היארצייט שחל בשב"ק ג' ניסן.

ממה שקרה אחר כך אפילו ב'איחוד' הופתעו. הכולל הראשון שפנו אליו, כולל 'מזומנים' בני ברק המונה 15 אברכים בלבד, הודיעו כי הם לבד יסיימו ש"ס בעל פה, ישבו האברכים ופשוט 'אמרו' את הש"ס בשלושה ימים בלבד. רגע השיא היה מעמד הסיום, הוא נערך בשבת 'נציבי היום' של האיחוד בחפץ חיים.

הנוכחים והנהלת האיחוד החליטו להפתיע את האברכים, והחלו לשאול אותם שאלות מכל חלקי הש"ס, 'נראה אם באמת אתם יכולים לומר ש"ס בעל פה', המשתתפים, תורמי האיחוד, יצאו מכליהם ונדהמו מהבקיאות והבהירות, מראי מקומות נזרקו, סוגיות נפרסו, והציבור פצח בריקוד סוער ונרגש לכבוד 'סרי התורה' החיים המהלכים במאותיהם בין היכלי הכוללים של חסידי גור.

מאז החלה שיטת ה'מזומנים' אותה ביקש האדמו"ר מגור להנחיל, בדגש על מצות 'ידיעת התורה', לומדים אלפי אברכי ובחורי גור בשיטת סיכום מיוחדת המאפשרת לזכור מאות ואלפי דפים בש"ס ולזוכרם לאורך זמן.

נציין, כי בשבוע שעבר 3500 אברכים ומבוגרים סיימו מסכת בידיעה מושלמת במעמד מיוחד בביהמ"ד המרכזי ברחוב ירמיהו בראשות כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א.



0 תגובות